2007. június 11., hétfő

Az oltások

Végre megkaptam az oltásokat. Célszerű a kiutazás előtt egy hónappal felkeresni az Oltóközpontot és beadatni a szükséges oltásokat. 2 hét múlva utazom, de még belefér, ezek 8-14 napon belül hatnak.
Az Oltóközpont a kék metró Nagyvárad tér megállójánál van, onnan nyílik a Gyáli út. Epidemiológiai, népegészségügyi mindenféle komplexum, a portánál jobbra, majd az épület után jobbra és ott is van. Sorszám húzása után ki kell tölteni egy dokumentumot, ebben rákérdeznek az utazással kapcsolatos adatokra. Hely, szállás, kiutazás célja, utolsó orvosi vizsgálat, allergiák, betegségek, gyógyszerek. 9-12-ig van rendelés, érdemes korán odamenni. Nyitás előtt néhány perccel érkeztem, de már 11-en várakoztak előttem. Némi sorbaülés után behívtak, kaptam tanácsokat az oltásokról, a lehetséges mellékhatásokról.
A sárgaláz elleni oltás kötelező, a határon elkér(het)ik az igazolását. Érdemes beadatni még néhányat, én tífusz, hepatitisz A és agyhártyagyulladás ellen kaptam bökést. Korábbról van tetanusz és hepatitisz B védettségem, ezek is szükségesek. 25500 forintot fizettem az egészért, 4-5000 Ft egy vakcina, 900 Ft a beadás oltásonként és 4000 Ft a tanácsadás. Utóbbi 2 percig tart, jól jövedelmező szolgáltatás.
Megrendeltem a Lariamot, a kiutazás előtt egy héttel kell kezdeni a szedését és a hazatérés után még négy hétig kell bevenni heti egy tablettát. Finom, könnyű gyógyszer lehet, azt mondták, hogy nagyon erős, nagyon terheli a májat, 80-90 még belefér, de afölött már túl sok. Ebből heti egyet kell bevenni, 8 tabletta van egy dobozban, a doboz kb 6000 Ft-ba kerül. Csinos mellékhatásai lehetnek, ezekről tudni kell, fel kell készülni, de fölösleges rágódni rajtuk, attól nem lesz könnyebb.

Nincsenek megjegyzések: