2007. június 28., csütörtök

Végre megjöttem - első nap

Végre sikerült internethez jutnom. Szerettem volna napi szinten frissíteni a blogot, de úgy néz ki, hogy nem sikerül nethez jutnom. Ettől függetlenül mindig írok, ha alkalmam nyílik rá. Hosszú volt az elmúlt néhány nap, álljon itt néhány sor azokról:

Szombat, indulunk. 13:00-kor kellett bejelentkezni a reptéren, 11:00-kor indultunk otthonról, hogy kényelmesen odaérjünk.
A check in után kimentünk a teraszra repülőket nézegetni. Tele volt az egész reptér, hosszú sorban vártak a felszállásra. Feltűnt, hogy sehol sincs portugál gép, pedig én azzal mennék. Miután visszamentünk a teraszról, kiírták, hogy másfél óra késéssel indul. Remek.
Bementem a terminálba és nekiálltam várni. Pasziánsz, film, sétálás. 40 perc után elkezdtek morgolódni az utasok. Többen szinte veszekedtek és kiabáltak, hogy mi is ez. Nem fogták fel, hogy ha idegeskednek, attól csak hosszabb lesz a várakozás.
100 perc késéssel indultunk. Lisszabonig majdnem négy óra volt az út. Végig tiszta volt az ég. Láttam a házunkat is fentről, akkor már 5000 méteren voltunk. A Duna egészen a déli határig látszott. Végig több száz kilométer volt a látótávolság. Az ebédet Horvátországnál hozták ki. Barna rizs, csirkemell szósszal. Egy eléggé alulméretezett zsemle, vaj, sajt. Adtak egy kis salátát is. Desszertnek csokis sütemény volt. A sajt magyar, a többi portugál. Olaszországig ettünk, Franciaország fölött szedték össze a tányérokat.
Olaszország végig tele van hegyekkel. Délután mentünk, így a nap oldalról sütött, a hegyek hosszú árnyékot vetettek. Igazi 3D-s térkép. A francia riviéra nagyon jól nézett ki. Tele apró öblökkel, a parthoz közel mindenhol védelmet adó homoksáv. Rengeteg kis hajó volt, nem mentek messze, végig a parthoz közel maradtak. Úgy tűnik, a hajósok legtöbbje csak kocamatróz, annyira kell neki a hajója, hogy kicsit eltávolodjon az emberektől.
Spanyolország fölött rengeteg kört láttam. 800-1000 méter átmérőjű körök, talán ez lehet a kertek szokásos formája. A körökben különböző színű növényeket termeltek.
Lisszabon jól nézett ki fentről, nagy város, rengeteg épülettel.
A reptéren másfél órát kellett várni, nem volt túl izgalmas.
A Dakar felé induló gép egy órát késett. Bementem a váróterembe és közölték, hogy a repülő még sehol. Busszal vittek ki a géphez. Az utastér tele volt, rajtam kívül egy fehér volt. Hamar eltávolodtunk a szárazföldtől, végig az óceán fölött repült. Teljesen sötét volt, ritkán lakott terület lehet ez, vagy egyszerűen éjszaka nincs áram, közvilágítás. A Szahara fölött láttam egy vihart, érdekes volt. Fölöttünk a csillagok, lent pedig minden felhővel borítva. Az éjszaka sötétjében messziről látszottak a hatalmas villámok. A vacsora majdnem ugyanaz volt, mint az ebéd, csak desszertként fagyit adtak. Elhoztam a takarót a repülőről, azt hittem, hogy hideg lesz éjszaka.
De nem volt hideg éjszaka. A leszállás után az utasok megtapsolták a kapitányt. Mikor kiszálltam a gépből, hajnali 2 óra volt, a hőmérséklet 30 fok fölött, a páratartalom pedig közel lehetett a 100%-hoz. Szerencsére az épület valamennyire légkondicionált volt. Az útlevél kezelése előtt ki kellett tölteni egy papírt, amin leírtam, hogy ki vagyok, honnan jöttem, meddig maradok, mit csinálok itt. Alig negyven perc sorbaállás után kerültem sorra. Az emberek fáradtak és büdösek voltak. A határőr nagyon meglepődött, mikor meglátta az útlevelemet. Elrohant vele és csak percek múlva szólt, hogy kövessem. Nem akarták megérteni, hogy nem bevándorló vagyok, csak néhány órára jöttem a tranzitba. Hiányolták a szenegáli vízumot. Mondtam nekik, hogy nem akarok kimenni, csak a reggeli repülőig maradnék. Közel két órába telt, mire felfogták a dolgot. A csomagomat is csak nehezen adták ki. Az útlevelemet reggel kaptam vissza. A tranzit egy kis szoba, néhány székkel a falak mellett. Voltak már bent ketten. Fél órával utánam befutott két kínai, nekik húsz óra múlva indult a gépük, addig ott kellett ülniük. Aludni nem volt szabad, aki elaludt, azt az őrjárat azonnal felébresztette. Három dollárért vettem egy ásványvizet.
Reggelig a kínaiakkal beszélgettem. Kínából jöttek, Olaszországba tartottak. Elsőre nem tudták, hol van Magyarország. Mikor mondtam, hogy Hungary, azt értette, hogy hungry, azaz éhes vagyok és hozta a táskáját. Csokit és süteményt eszegettünk reggelig. Kb egy órával később beugrott neki, hogy Hungary, mondta, hogy tudjám ám. Bécs a fővárosunk és Ausztriával együtt mi vagyunk Európa egyik legnagyobb és legerősebb országa. Felvilágosítottam, hogy alig 100 évvel van elmaradva. Mutattam nekik forintot, egy papír kétszázas volt nálam. Kedvesek voltak, legalább nem unatkoztam reggelig.

Nincsenek megjegyzések: